Formuła 1

Kimi Raikkonen - Scuderia Ferrari

FIA przedstawia swoje stanowisko w sprawie lusterek Ferrari

Zespół Ferrari pojawił się w Hiszpanii z lusterkami przymocowanymi do halo, jednak ze względu na elementy aerodynamiczne, które znalazły się nad lusterkami, zostały uznane za nielegalne.

FIA wydała w tej sprawie oficjalną dyrektywę dla zespołu, sugerując, że wszystko, co związane z lusterkami musi znaleźć się tam ze względów strukturalnych, a nie aerodynamiki.

FIA chciałaby wyjaśnić swoje stanowisko dotyczące mocowania lusterek wstecznych - można przeczytać w oświadczeniu wydanym przez Światową Federację Samochodową. Podczas gdy FIA akceptuje to, że zespoły będą legalnie projektować lusterka, obudowy i mocowania, aby zminimalizować jakiekolwiek negatywne efekty aerodynamiczne, jednak uważamy, że wszelkie korzyści aerodynamiczne powinny być przypadkowe lub co najmniej minimalne. Chcąc to zapewnić, wszystkie mocowania muszą:

  • zapewnić znaczący strukturalny udział w systemie mocowania; jeśli używasz więcej niż jednego mocowania, możesz zostać poproszony, aby nam to zademonstrować poprzez test;
  • zostać zamontowane na dolnej i/lub wewnętrznej powierzchni obudowy lusterka.
  • Ponieważ kryteria ustalania zgodności mocowania są w pewnym stopniu subiektywne, FIA będzie dostępna, aby przedyskutować legalność nowego projektu przed wprowadzeniem go na wyścig w celu uniknięcia marnowania zasobów, czasu lub pieniędzy.

    FIA oczekuje pełnej zgodności z obecną dyrektywą techniczną od następnego wyścigu.

    Odnosząc się do dwóch wspomnianych wcześniej podpunktów, same lusterka Ferrari są legalne - zgodnie z pierwszym podpunktem - jednak według drugiego, zespół musi wprowadzić zmiany w montażu, ponieważ przedmiot przymocowany jest do górnej części lusterka.

    FIA zamierza jednak w najbliższej przyszłości zaproponować bardziej kompletny i szczegółowy zestaw przepisów dotyczących pozycji, mocowania i widoczności lusterek. Chce uzyskać jednogłośne poparcie dla tych zmian na sezon 2019.

    Pliki Cookie

    © 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone