Formuła 1

Kimi Raikkonen - Scuderia Ferrari

FIA omówi z zespołami bezpieczeństwo związane z lusterkami na torze Hungaroring

Międzynarodowa Federacja Samochodowa spotka się z zespołami na torze Hungaroring, aby omówić ostatnie projekty lusterek i ich wpływ na bezpieczeństwo, a także skargi wielu kierowców, którzy narzekają na ograniczoną widoczność.

Tuż przed rozpoczęciem europejskiej części sezonu, FIA wyraziła zgodę na montaż lusterek do systemu Halo, jednak tylko zespół Ferrari zdecydował się na takie rozwiązanie.

Organ zarządzający, po incydencie do jakiego doszło podczas Grand Prix Austrii pomiędzy Carlosem Sainzem a Sebastianem Vettelem, chce skoncentrować się teraz na widoczności i bezpieczeństwu, co ma być ze sobą ściśle powiązane.

Nikolas Tombazis, delegat techniczny FIA przyznał, że tegoroczne konstrukcje skrzydeł bocznych, jak również tylnych skrzydeł w bolidach Formuły 1, w niektórych przypadkach utrudniają widoczność kierowców z tyłu, w czym nie pomaga także cała szerokość bolidu.

Nowe pozycjonowanie lusterek, w każdym wypadku, a także ich podparcie, zmusi najprawdopodobniej FIA do przeanalizowania ich wpływu na aerodynamikę bolidu, co było widoczne podczas wprowadzenia przez Ferrari podpór dla swoich lusterek, które w świetle przepisów technicznych zostały sklasyfikowane jako dodatkowa korzyść aerodynamiczna.

Zespół Ferrari, po konsultacjach z FIA, usunął skrzydełka, które znajdowały się nad lusterkami przytwierdzonymi do systemu Halo i jako jedyny zespół w stawce pozostaje przy takim rozwiązaniu.

Według Motorsport.com, FIA poinformowała zespoły na początku tego tygodnia, że nowe zasady, które zostaną omówione na Węgrzech, będą obowiązywać od Grand Prix Singapuru.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone