Formuła 1

Kimi Raikkonen - Ferrari

Binotto: Jesteśmy w lepszej pozycji niż rok temu

Dyrektor techniczny zespołu Ferrari zgodził się ze stwierdzeniem, że ekipa z Maranello obecnie dysponuje lepszą formą niż w zeszłym sezonie.

Ferrari stoi przed szansą sięgnięcia po pierwsze zwycięstwo na torze Monza od sezonu 2010, gdy na najwyższym stopniu podium zameldował się Fernando Alonso. Podczas piątkowych treningów Kimi Raikkonen oraz Sebastian Vettel mieli przewagę nad reprezentantami Mercedesa i wiele na to wskazuje, że ją utrzymają przez resztę weekendu.

Jesteśmy w lepszej pozycji niż zaczęliśmy. Chociażby patrząc na zeszłoroczny wyścig w Belgii, nie byliśmy wtedy tak konkurencyjni jak teraz. Od samego początku, prezentacji auta mówiliśmy, że koncentrujemy się na wydajności i na tym, aby nasz samochód był konkurencyjny na średnio-szybkich torach. Myślę, że to osiągnęliśmy. Na pętlach takich jak Silverstone czy Spa mieliśmy dobre wyniki i sądzę, że jest to dobra baza na resztę sezonu(…). Czeka nas jednak długa i wymagająca walka – powiedział Mattia Binotto.

48-latek objął posadę dyrektora technicznego w niezwykle trudnym dla Ferrari sezonie – 2016. Ekipa z Maranello wówczas przegrała rywalizację nawet o drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, jednak w kolejnych latach zdecydowanie się odbudowała.

Myślę, że zyskujemy w ostatnich sezonach dzięki stabilności pod względem organizacyjnym. W F1 jest to bardzo ważne, ponieważ poprzez to możesz ustalać sposób pracy, poprawiać określone procedury, wewnętrzne procesy. Nie jestem ekspertem we wszystkich dziedzinach. Mam 25 lat doświadczenia w Formule 1, świetne wspomnienia z czasów Michaela Schumachera, ale zawsze jako człowiek zajmujący się jednostkami napędowymi. Gdy awansowałem na to stanowisko ważne dla mnie było to, aby określić cele, ale także upewnić się, że personel czuje się komfortowo w swoim zakresie obowiązków, zrozumieć określone procesy i pracować lepiej nie jako jednostki, ale jako zespół (..). Dlatego też patrzymy na samochód jak na cały pakiet, nie próbujemy dzielić tego na pojedyncze komponenty. Celem było stworzenie jedności, a potem próbowanie być ambitnym w ustanawianiu sobie kolejnych wyzwań – dodał.

Ferrari jest pierwszym zespołem w hybrydowej erze, który zaczął dysponować lepszym pakietem od dominującego od samego początku w tym okresie Mercedesa. Czy ekipa z Maranello to wykorzysta i zdobędzie mistrzowski tytuł?

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone