Menu

Aston Martin coraz bliżej Formuły 1

Aston Martin

Brytyjska marka nie posiada swojego samochodu w Formule 1 od 1960 roku. Jednakże zawarła umowę z Red Bull Racing i od przyszłorocznego sezonu będzie jej sponsorem tytularnym. Związki Aston Martina z byłymi mistrzami F1 zostały również wzmocnione przez wspólny projekt "hipercar", który w 2019 roku ma zostać zrealizowany.

Zmiana przepisów dotyczących silników od sezonu 2021 ma na celu uczynienie sportu bardziej dostępnym dla nowych producentów i w oparciu o najnowszą propozycję Aston Martin myśli o wyprodukowaniu własnej jednostki napędowej.

Przepisy, które mają obowiązywać w sezonie 2021 to nasza szansa. To będzie zupełnie nowy silnik - powiedział dla Sky Sports, dyrektor sportowy Aston Martin, Andy Palmer.

Tworzenie i rozwijanie jednostki napędowej zgodnie z obecnymi przepisami nie ma sensu. Dzisiejsze koszty rozwoju silnika są ogromne. Zwłaszcza jeśli spojrzymy na odzyskiwanie energii cieplnej w turbosprężarce. Takiego zastosowania nie będzie w 2021 roku.

Aston Martin uczestniczył już w serii spotkań z FIA oraz obecnymi i potencjalnymi producentami, aby ustalić przepisy od sezonu 2021. Chociaż propozycje nie są zadowalające dla Ferrari, Renault i Mercedesa, Andy Palmer uważa, że początkowa koncepcja - która obejmuje pozbycie się drogiego i skomplikowanego MGU-H - jest właściwym rozwiązaniem dla tego sportu.

Biorę udział, podobnie jak firma, w wielu spotkaniach, oczywiście prowadzonych przez FIA. Przedstawiliśmy, jak powinny wyglądać przepisy, aby jako niezależny producent nas przyciągnąć.

Aston Martin produkuje jednostki napędowe, które używane są w samochodach wyścigowych GT, ale nie ma doświadczenia w tworzeniu silników dla Formuły 1. Na początku tego roku marka zatrudniła byłego już inżyniera Ferrari i Toyoty Lucę Marmoriniegp. Dodatkowo Andy Palmer zdradził, że jego firma chce współpracować z niezależnym producentem, takim jak Cosworth w celu stworzenia konkurencyjnego silnika.

Nigdy wcześniej nie tworzyliśmy jednostki dla Formuły 1. Oczywiście są dostawcy tacy, jak Cosworth, AVL, Ricardo czy Ilmor, którzy są zaangażowani w ten sport i mamy z nimi do czynienia. Pierwszym krokiem dla nas była rekrutacja Luci Marmoriniego. Pomaga nam w koncepcji silnika i będzie uczestniczył w dyskusjach z FIA - zakończył.

Image © Getty Images / Red Bull Content Pool

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE