Menu

Verstappen: Renault nie ma już żadnych części do silnika

Max Verstappen

Problemy z niezawodnością w ostatnich tygodniach wymknęły się spod kontroli francuskiemu producentowi i jak poinformował Max Verstappen, nie ma już żadnych zapasowych elementów jednostki napędowej Renault w specyfikacji 2017.

Weekend, podczas którego rozgrywane było GP Brazylii był bogaty w kontrowersyjne wydarzenia mające miejsce poza torem. Cyril Abiteboul z Renault zarzucił zespołowi Toro Rosso niewłaściwe wykorzystywanie jednostek napędowych i uznał to za przyczynę serii awarii swoich silników. Nie trzeba było długo czekać na ripostę ekipy z Faenzy, która zasugerowała, że być może Renault celowo dostarcza im wadliwy produkt, ponieważ ich fabryczny zespół rywalizuje z Toro Rosso o piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

W pewnym momencie jednak zespół Red Bull Racing wkroczył do akcji i załagodził spór między tymi dwiema stronami. Niemniej jednak jak się okazało problem Renault jest dość poważny. Francuski koncern przygotował w tym roku dość awaryjne jednostki napędowe, a więc już w początkowej fazie sezonu zdając sobie z tego sprawę, mógł się odpowiednio przygotować na wszystkie scenariusze.

Z jednej strony, jestem w stanie to zrozumieć. Z drugiej jednak mając tyle problemów z niezawodnością w trakcie sezonu, jako dostawca musisz robić wszystko, co w swojej mocy, aby mieć w zapasie wystarczająco części. To brzmi logicznie. Frustruje mnie to, ale trzeba taki stan rzeczy zaakceptować - powiedział dla magazynu De Telegraaf.

Po czterech dobrych wyścigach było trochę słabo, ale należy mieć realistyczne podejście. Samochód był dobry - dodał.

Niki Lauda stwierdził, że zarówno Renault i Ferrari pogrzebały swoje szanse w sezonie 2017 ze względu na liczne problemy z niezawodnością.

Nie mogliśmy sobie pozwolić na żadne problemy z silnikiem, ponieważ mieliśmy samochód o nieregularnych osiągach. Wraz z Toto zapytaliśmy Andy'ego Cowell'a o to, co jest ważniejsze: znalezienie dodatkowej jednej dziesiątej sekundy, czy utrzymanie niezawodności. W końcu nie możesz wygrać mistrzostwa mając wysoki współczynnik awaryjności. Ferrari i Renault skupili się na wydajności i przegrali - przyznał Niki Lauda dla La Gazzetta dello Sport.

Image © Red Bull Content Pool

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE