Menu

Toro Rosso odpiera zarzuty Renault

Toro Rosso

Cyril Abiteboul w sobotę zasugerował, że seria awarii jednostek napędowych Renault w zespole Toro Rosso nie jest przypadkowa. W oświadczeniu ekipa z Faenzy jednak wyjaśniła, że problem mógł być spowodowany jedynie przez dostawcę jednostek napędowych.

Niewątpliwym problemem Renault w trakcie ostatnich tygodni stała się niezawodność silnika. Wyścig o GP Meksyku ukończyło zaledwie dwóch kierowców z jednostkami napędowymi francuskiego producenta. Niechlubne rekordy, jeśli chodzi o problemy techniczne notował zespół Toro Rosso.

Pierre Gasly oraz Brendon Hartley rozpoczęli GP Brazylii od kary przesunięcia na starcie za wymianę generatorów energii cieplnej (MGU-H) w ich samochodach. Niemniej jednak już podczas jednego z pierwszych okrążeń ten element zepsuł się w aucie Francuza, a jego kolega z ekipy chwilę później zatrzymał się na torze, ponieważ doszło do usterki wału powiązanego z turbiną.

W trakcie GP Meksyku częstotliwość awarii jednostek napędowych była na tyle duża, że Pierre Gasly nie był w stanie odpowiednio przygotować się do wyścigu. W dalszej części weekendu także Brendon Hartley doświadczył kilku problemów technicznych.

W sobotę Ciryl Abiteboul zarzucił, że ma wątpliwości, co do sposobu, w jaki wykorzystywane są jednostki napędowe Renault przez zespół Toro Rosso.

Dużym zaskoczeniem jest to, że Cyril Abiteboul zasugerował mediom, że problemy Toro Rosso związanie z silnikami są powodowane przez zespół. Chcielibyśmy wyjaśnić, że awarie MGU-H i wału nie mają żadnego związku z tym, jak jednostka napędowa jest łączona z zawieszeniem. Nic się nie zmieniło pod względem sposobu instalacji podczas sezonu 2017, poza elementami chłodzącymi w połowie sezonu. Od przerwy wakacyjnej Toro Rosso padało ofiarą ciągłych awarii jednostek napędowych, co skutkowało karami przesunięcia na starcie i utratą cennych punktów w klasyfikacji generalnej konstruktorów - czytamy w oświadczeniu Toro Rosso.

Jednym z podstawowych powodów, dla których problemów, które mamy jest ograniczona dostępność nowych części jednostki napędowej. W przypadku naszego zespołu, musimy cały czas zmieniać elementy silnika z jednego do drugiego podczas weekendu i w wyniku tego korzystamy ze starszych zamienników.

Zespół Toro Rosso nie omieszkał wspomnieć o tym, że toczy pojedynek o piątą pozycję w klasyfikacji generalnej z ekipą fabryczną swojego dostawcy jednostek napędowych.

Nie wolno zapominać o tym, że walczą z Toro Rosso o lepszą pozycję w klasyfikacji konstruktorów. Być może tak jak zasugerował Pan Abiteboul sytuacja ta może nie być zupełnie przypadkowa. Niemniej jednak nie jest to wina Toro Rosso.

Image © Red Bull Content Pool

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE