Menu

Verstappen triumfatorem GP Meksyku, Hamilton pomimo kolizji mistrzem świata!

Max Verstappen

Max Verstappen niemal od startu do mety prowadził w GP Meksyku i po raz trzeci w swojej karierze stanął na najwyższym stopniu podium w wyścigu Formuły 1. Podium uzupełnili Valtteri Bottas i Kimi Raikkonen. Sebastian Vettel po kolizji z Lewisem Hamiltonem na pierwszym okrążeniu zdołał ukończyć GP Meksyku na czwartym miejscu. Brytyjczyk wywalczył czwarty tytuł mistrzowski.

Sebastian Vettel nie najlepiej ruszył do GP Meksyku. Na hamowaniu do pierwszego zakrętu po lewej stronie miał Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona. Holender nie odpuścił i skutecznie zaatakował Niemca do drugiego wirażu.

Kierowca Ferrari wyjechał bardzo szeroko i w trzecim zakręcie zderzył się z Lewisem Hamiltonem. W aucie Brytyjczyka przebiła się opona, a w maszynie Sebastiana Vettela uszkodzeniu uległ przedni spojler. Obaj po pierwszym okrążeniu zjechali do alei serwisowej, jednak to Niemiec miał około 25 sekund przewagi.

Pierwsza pozycja należała do Maxa Verstappena, który w trakcie kolejnych okrążeń zyskiwał przewagę nad drugim Valtterim Bottasem i trzecim Estebanem Oconem. Na zaskakująco wczesny pit stop zdecydował się Carlos Sainz, który otrzymał do dyspozycji nowy komplet miękkich opon.

Daniel Ricciardo już na siódmym okrążeniu wycofał się z GP Meksyku z powodu awarii technicznej. Było to o tyle bolesne, że właśnie na wyścig w jego aucie wymieniono poszczególne elementy jednostki napędowej na zupełnie nowe egzemplarze.

Sebastian Vettel na trzynastym okrążeniu po pewnym czasie spędzonym za Felipe Massą, postanowił go wyprzedzić w czwartym zakręcie. Brazylijczyk jednak obrał szeroką linię i wypchnął swojego rywala poza tor. Niemiec jednak nie dał się ograć i znalazł się przed reprezentantem Williamsa - na piętnastym miejscu.

Romain Grosjean w tym samym momencie natomiast otrzymał pięć sekund kary za opuszczenie toru i zyskanie dzięki temu nienależnej mu przewagi.

Na dziewiętnastym okrążeniu jako pierwszy z czołówki do boksów zjechał Sergio Perez, który zmienił opony na miękkie. Kilka chwil później dokładną strategię zastosowano drugiemu z kierowców Force India - Estebanowi Oconowi.

Lewis Hamilton na dwudziestym drugim okrążeniu został zdublowany przez lidera wyścigu - Maxa Verstappena.

Nico Hulkenberg wiódł naprawdę dobry wyścig. Plasował sie na czwartej pozycji, był blisko swojego wymarzonego podium, lecz niestety jednostka napędowa nie podołała wyzwaniu wyścigu w Meksyku. Kierowca Renault wycofał się z rywalizacji na dwudziestym szóstym okrążeniu.

Na trzydziestym drugim okrążeniu Brendon Hertley zatrzymał samochód Toro Rosso, w którym zaczął płonąć silnik. W wyniku tego na torze obowiązywała wirtualna neutralizacja. Kierowcy wykorzystali ją na wykonanie pit stopów. Max Verstappen i Valtteri Bottas, a także Lewis Hamilton zaopatrzyli się w supermiękkie opony. Kimi Raikkonen otrzymał ogumienie miękkie, a Sebastian Vettel - ultramiękkie.

Sebastian Vettel na pięćdziesiątym pierwszym okrążeniu zdecydował się na odważny manewr wyprzedzenia Sergio Pereza w czwartym zakręcie. Meksykanin po chwili zjechał do alei serwisowej na drugi postój.

Kierowca Ferrari cztery okrążenia później wyprzedził Lance Strolla i z gigantyczną wręcz determinacją próbował utrzymać szanse na mistrzowski tytuł, lecz było to naprawdę trudne zadanie. Lewis Hamilton był już wówczas bliski awansu do pierwszej dziesiątki.

Silnik Marcusa Ericssona nie wytrzymał trudów wyścigu o GP Meksyku i na pięćdziesiątym ósmym okrążeniu dołączył do grona kierowców, którzy nie minęli linii mety. Sebastian Vettel w tym samym momencie wyprzedził Estebana Ocona i znalazł się już na czwartej pozycji. Lewis Hamilton natomiast znalazł się w pierwszej dziesiątce, po tym jak uporał się z Felipe Massą.

W ostatnich okrążeniach Lewis Hamilton stoczył naprawdę widowiskowy pojedynek z Fernando Alonso. Hiszpan nie dawał za wygraną, lecz na trzy okrążenia przed metą uległ Brytyjczykowi.

Image © Red Bull Content Pool

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE