Menu

GP Malezji: Raikkonen dyktuje tempo w trzecim treningu, problemy Vettela

Kimi Raikkonen

Kimi Raikkonen uzyskał najlepszy czas okrążania w trakcie trzeciej sesji treningowej. Drugie miejsce w zestawieniu z czasami należało do Sebastiana Vettela, który w ostatnich minutach zmuszony był zjechać do alei serwisowej z powodu problemów z jednostką napędową. Trzeci był Daniel Ricciardo, a kierowcy Mercedesa nie prezentowali zbyt dobrego tempa i zamknęli pierwszą piątkę.

Na starcie sobotniej, trzeciej sesji treningowej pogoda nie spłatała figla i kierowcy mogli wyjechać na tor na suchej nawierzchni. Temperatura powietrza na początku treningu wyniosła 32 stopnie Celsjusza, a natomiast asfalt rozgrzany był do 43 stopni Celsjusza.

Pierwszym kierowcą, który postanowił pokonać okrążenie pomiarowe był Pierre Gasly. Wkrótce jego rezultat zdecydowanie poprawił Kimi Raikkonen, który zanotował wynik 1:32,665. Zawodnicy już w pierwszych minutach regularnie jeździli po torze Sepang, aby nadrobić stracony czas z piątkowych sesji. Część z nich korzystała z ogumienia supermiękkiego, inni z miękkiego, a Lance Stroll jako jedyny miał do dyspozycji opony pośrednie.

Po dwudziestu minutach trzeciej sesji treningowej Lewis Hamilton plasował się na pierwszej pozycji w zestawieniu z czasami. Z niewielką stratą sięgającą 0,1 sekundy na drugim i trzecim miejscu znajdowali się reprezentanci Ferrari.

Kierowcy podczas trzeciego treningu mieli problemy z właściwym pokonaniem ostatniego zakrętu. Wielokrotnie właśnie to miejsce miało kluczowe znaczenie na czas okrążenia. Szczególne problemy miał Fernando Alonso, który na wyjściu z tego wirażu zaliczył efektowny piruet.

Kevin Magnussen w połowie sobotniej sesji w wyniku awarii jednostki napędowej zjechał do alei serwisowej i wcześniej zakończył swoją pracę przed kwalifikacjami.

Reprezentanci ekipy Red Bull Racing rozpoczęli serię szybkich okrążeń. Daniel Ricciardo z rekordami we wszystkich trzech sektorach poprawił dotychczas najlepszy rezultat należący do Lewisa Hamiltona i ustawił barierę do pokonania na poziomie 1:32,091.

Kierowcy zespołu Mercedesa podzielili się w kwestii specyfikacji swoich samochodów. Valtteri Bottas korzystał z nowego pakietu aerodynamicznego, który sprawiał sporo problemów w piątkowych treningach, a maszyna Lewisa Hamiltona była pozbawiona najnowszych elementów aerodynamicznych.

Sebastian Vettel poprawił czas Daniela Ricciardo, lecz jego okrążenie nie było idealne. Niemiec skarżył się na to, że jeden z kierowców trochę mu przeszkadzał. Kimi Raikkonen pojechał szybciej o 0,162 sekundy od swojego partnera z zespołu Ferrari. Zarówno Lewis Hamilton jak i Valtteri Bottas nie byli w stanie uzyskać zbyt konkurencyjnych rezultatów.

Bardzo niebezpieczna sytuacja zdarzyła się Jolyonowi Palmerowi, którego pedał hamulca zapadł się w podłodze przed ostatnim zakrętem. Szczęśliwie na poboczu było na tyle miejsca, że Brytyjczyk zdołał zatrzymać swoją maszynę i powrócić bezpiecznie do alei serwisowej.

W ostatnich minutach trzeciej sesji treningowej kierowcy wykonywali symulację tempa kwalifikacyjnego. Stoffel Vandoorne po swoim okrążeniu awansował na ósmą pozycję. Sebastian Vettel jednak nie miał takiej możliwości, ponieważ w jego Ferrari wystąpiły problemy techniczne. Niemiec pokonał prostą przeciwległą do prostej startu i mety z prędkością zaledwie niecałych 100 km/h.

Max Verstappen jako jedyny kierowca z czołówki miał szansę na wykonanie szybkiego okrążenia, lecz kolizja z Jolyonem Palmerem w ostatnim zakręcie skutecznie mu to uniemożliwiła. Brytyjczyk kończąc swoje "kółko" pomiarowe bardzo odważnie próbował wyprzedzić Holendra, jednak ten znajdował się już w środku tego wirażu. Tak właśnie zakończył się sobotni, trzeci trening.

Image © Scuderia Ferrari

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE