Menu

Zespoły niezadowolone z możliwości przejścia Budkowskiego z FIA do Renault

Christian Horner

Christian Horner, szef zespołu Red Bull Racing powiedział, że odejście Marcina Budkowskiego z działu technicznego FIA do Renault będzie poważnym problemem.

Marcin Budkowski w tym roku stał na czele pionu technicznego Światowej Federacji Samochodowej, która jest organem kontrolującym zgodność z przepisami rozgrywania mistrzostw świata Formuły 1. Miał on wgląd we wrażliwe dane wszystkich zespołów startujących w tym sporcie i naturalnie nagła decyzja o tym, że odchodzi z tego stanowiska, zmartwiła przedstawicieli wielu ekip.

W padoku na torze Sepang głośno mówi się o tym, że Marcin Budkowski przyjął ofertę pracy od Renault i zgodnie z zobowiązaniami dla FIA, może zacząć wykonywać swoje obowiązki w ekipie francuskiego producenta już trzy miesiące po odejściu z federacji.

Będziemy mieli spory problem z tym, jeśli skończy się na tym, że podejmie pracę w innym zespole. Roli, którą pełnił Marcin darzyło się dużym kredytem zaufania. Miał niezwykle uprzywilejowaną pozycję, dzięki której bardzo często był w tunelu aerodynamicznym innych zespołów, widział intymne szczegóły dotyczące przyszłorocznych samochodów. Myślę więc, że trzymiesięczny okres wypowiedzenia, po którym może pracować dla jednego z zespołów jest kompletnym nieporozumieniem. Mam nadzieję, że tak jednak nie będzie i jestem przekonany, że przedyskutujemy to na poważnie na następnym posiedzeniu Grupy Strategicznej - przyznał Christian Horner.

Pozostali obecni na piątkowej konferencji prasowej szefowie zespołów zgodzili się z postulatami 43-latka. Frederic Vasseur z Saubera dodał, że ważnym jest, aby ekipy dowiedziały się o tym, jaka przyszłość czeka Marcina Budkowskiego. Toto Wolff reprezentujący Mercedesa natomiast oznajmił, że należy zająć się tematem czasu trwania okresu wypowiedzenia świadczenia pracy.

Otmar Szafnauer uważa, że pracownicy FIA powinni być objęci rocznym zakazem pracy dla zespołów Formuły 1 po odejściu z federacji.

Myślę, że trzy miesiące to za mało i gdybyśmy o tym wiedzieli trzy miesiące temu, to byśmy go zatrudnili! Sądzę, że rok przerwy byłby wystarczającym okresem, aby technologia, której jest świadomy była już przestarzała. Są przepisy, które zabraniają nam sprzedaży obecnych samochodów dokładnie z takiego samego powodu - powiedział szef ekipy Force India.

Image © Red Bull Content Pool

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE