Menu

Russell zaskoczony tym, jak dobrą widoczność zapewnia 'Halo'

George Russell

Brytyjczyk miał okazję testować na torze Hungaroring system ochrony głowy 'Halo' i jego wrażenia dotyczące tego urządzenia były jak najbardziej pozytywne.

FIA podjęła ostateczną decyzję w sprawie wprowadzenia sytemu 'Halo' i jego użycie będzie obowiązkowe od sezonu 2018 dla wszystkich kierowców. George Russell jako pierwszy z zawodników w bieżącym roku sprawdził to rozwiązanie pokonując kilka okrążeń pierwszego dnia testowego na torze Hungaroring.

Miałem lepszą widoczność niż mógłbym przypuszczać. Jedną bardzo pozytywną i jednocześnie zabawną sprawą było to, że pod koniec dnia, gdy słońce powoli schodziło za horyzont, 'Halo' akurat je zasłaniało. Dzięki temu mogłem zobaczyć na torze więcej niż zazwyczaj o siedemnastej trzydzieści po południu - powiedział aktualny lider klasyfikacji generalnej GP3.

Szczerze mówiąc, z perspektywy kierowców, kiedy wykonujesz okrążenie kwalifikacyjne, widoczność jest naprawdę dobra. Jedynym mankamentem 'Halo' jest to, że może zasłaniać światła dające sygnał startu do wyścigu. Niemniej jednak byłem niezwykle zaskoczony 'Halo'.

George Russell wykonał również test opuszczenia kokpitu. Zgonie z wymogami FIA kierowca ubrany w kask i kombinezon musi w przeciągu pięciu sekund wydostać się z kokpitu samochodu F1 i kolejnych dziesięć ma na zamocowanie kierownicy. Brytyjczyk przyznał, że 'Halo' jest pewnym utrudnieniem w tej kwestii.

Trudno było wsiąść i wysiąść z samochodu. Wymagało to trochę doświadczenia, aby znaleźć właściwą technikę. Trochę się z tym zmagałem, ale po kilku próbach, udało mi się wykonać ten test. Możesz trzymać się 'Halo', aby się podnieść. Problemem jest również wkładanie nóg do kokpitu, ponieważ 'Halo' jest zamocowane dość wysoko - relacjonował junior Mercedesa.

Image © Mercedes AMG Petronas

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE