Menu

Dublet Ferrari w GP Węgier pomimo problemów Vettela

Sebastian Vettel

Sebastian Vettel pomimo kłopotów z układem kierowniczym sięgnął po czterdzieste szóste w karierze zwycięstwo w Grand Prix Formuły 1. Drugi był Kimi Raikkonen, a pierwszą trójkę na podium uzupełnił Valtteri Bottas.

Paul di Resta i Daniil Kvyat jako jedyni postanowili rozpocząć wyścig na oponach miękkich. Reprezentanci Ferrari utrzymali dwie pierwsze pozycje startowe. Przebić się przed kierowców Mercedesa po zgaśnięciu czerwonych świateł próbowali zawodnicy ekipy Red Bull Racing.

Już w drugim zakręcie doszło do kolizji pomiędzy reprezentantami zespołu z Milton Keynes. Max Verstappen opóźnił hamowanie i uderzył w Daniela Ricciardo. Auto Australijczyka było na tyle zniszczone, że zmuszony był się zatrzymać i zakończyć udział w wyścigu o GP Węgier. Z powodu wielu odłamków pozostających na torze, w alei serwisowej wypuszczony został samochód bezpieczeństwa.

W dalszej części stawki miał miejsce kontakt pomiędzy Romainem Grosjeanem a Nico Hulkebergiem. Duet ten stracił jedynie swoje pozycje, ale ich samochody nie uległy większym uszkodzeniom.

Młody Holender bez większych problemów był w stanie kontynuować jazdę i będąc na czwartym miejscu przedzielał dwóch kierowców zespołu Mercedes.

Na piątym okrążeniu okres neutralizacji dobiegł końca i kierowcy mogli powrócić do ścigania. Lewis Hamilton próbował natychmiast uporać się z Maxem Verstappenem, jednak nie zdołał tego dokonać i utknął na kilka okrążeń za reprezentantem zespołu Red Bull Racing.

Kierowcy Ferrari od razu zaczęli odjeżdżać swoim rywalom. Notowane przez nich czasy były na jednym okrążeniu lepsze o kilka dziesiątych sekundy od Valtteriego Bottasa. Na siedemnastym okrążeniu przewaga Sebastiana Vettela nad Finem wynosiła już prawie dziesięć sekund.

Nico Hulkenberg znalazł się w początkowej fazie wyścigu o GP Węgier tuż za plecami Jolyona Palmera. Zespół Renault polecił Brytyjczykowi podczas dwudziestego okrążenia, aby ten przepuścił swojego partnera z ekipy.

Romain Grosjean jako pierwszy z kierowców, w ramach planowanego postoju odwiedził aleję serwisową. Jego zjazd do boksu poprzedziła niepokojąca wiadomość od inżyniera, który stwierdził, że wykryto w jego aucie powolny wyciek. Jednak to nie to, a niedokręcona opona zakończyła jego udział w rundzie na torze Hungaroring. Francuz wycofał się z wyścigu na dwudziestym trzecim okrążeniu.

Spokojny i prosty wyścig Sebastiana Vettela został na chwilę przerwany. Niemiec zakomunikował swojemu zespołowi, że samochód skręca w lewą stronę, a problem ten z okrążenia na okrążenie stawał się dla czterokrotnego mistrza świata coraz bardziej uciążliwy. Przekładało się to na czasy i po kilku minutach Kimi Raikkonen już był tuż za swoim partnerem z zespołu.

Seria pierwszych pit stopów rozpoczęła się na trzydziestym pierwszym okrążeniu. Valtteri Bottas zjechał do alei serwisowej po nowy komplet opon opon miękkich. Na kolejnym okrążeniu zdecydował się na taki ruch także Lewis Hamilton.

Sebastian Vettel na trzydziestym trzecim okrążeniu odwiedził swoich mechaników. W tym samym czasie rekordowe rezultaty notował Valtteri Bottas. Kimi Raikkonen po odbyciu swojej wizyty na stanowisku serwisowym wyjechał na tor tuż za drugim z kierowców Ferrari.

Niezwykle zacięty pojedynek stoczyli ze sobą dwaj Hiszpanie. Fernando Alonso za wszelką cenę próbował wyprzedzić Carolsa Sainza, lecz nie nadarzyła mu się do tego odpowiednia okazja. Dopiero na trzydziestym ósmym okrążeniu kierowca McLarena znalazł się przed reprezentantem Toro Rosso.

Ze swoim zjazdem do alei serwisowej zwlekał Max Verstappen. Holender na oponach supermiękkich utrzymywał stałe tempo, porównywalne do tego, które prezentował mający kłopoty ze swoim samochodem Sebastian Vettel. Kierowca zespołu Red Bull Racing na czterdziestym drugim okrążeniu zameldował się na swoim stanowisku serwisowym, gdzie odbył karę dziesięciu sekund postoju za spowodowanie kolizji z Danielem Ricciardo.

Valtteri Bottas zwolnił, wręcz się zatrzymał w pierwszym zakręcie pozwalając się tym samym wyprzedzić swojemu koledze z zespołu Lewisowi Hamiltonowi. Brytyjczyk awansował za sprawą tego na trzecią pozycję.

Cenne sekundy podczas pit stopu stracił Nico Hulkenberg . Mechanicy mieli problem z odkręceniem prawego przedniego koła i za sprawą tego reprezentant Renault spadł na dwunastą pozycję. Problemy techniczne na przedostatnim okrążeniu sprawiły, że Niemiec nie dojechał do mety.

Na pięćdziesiątym siódmym okrążeniu Lewis Hamilton dostał od zespołu polecenie, że jeśli przez pięć okrążeń nie wyprzedzi kierowców Ferrari, to będzie musiał przepuścić Valtteriego Bottasa. Brytyjczyk był naprawdę blisko Kimiego Raikkoena, ale znajdując się w tak zwanym brudnym powietrzu stracił chwilowo kontrolę nad tylną osią. W wyniku tego Fin się od niego oddalił.

Paul di Resta podczas GP Węgier pełnił obowiązki Felipe Massy. Brytyjczyk podobnie jak i drugi z kierowców Williamsa Lance Stroll plasował się w końcówce stawki, ale niestety z powodu awarii nie zdołał minąć linii mety.

Na ostatnich okrążeniach wyścigu o GP Węgier różnice w czołówce były na tyle duże, że trudno było o jakiekolwiek przetasowania. Lewis Hamilton w ostatnim zakręcie jednak oddał pozycję Valtteriemu Bottasowi i to Fin zameldował się na podium toru Hungaroring.

Image © Scuderia Ferrari

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE