Menu

Oliver Rowland widzi dla siebie szansę awansu do Formuły 1

Oliver Rowland / Renault Sport F1 Team

Oliver Rowland, kierowca rozwojowy zespołu Renault uważa, że nie ma powodu, dlaczego by nie mógł znaleźć się w bolidzie Formuły 1 w 2018 roku jako etatowy kierowca.

Wszystko wskazuje na to, że Jolyon Palmer, obecny kierowca zespołu Renault, nie utrzyma swojej posady na przyszłoroczny sezon wyścigowy, czego przyczyną są słabe występy w obecnym sezonie, jak i poprzednim, który w jego wykonaniu był dużym rozczarowaniem, choć kierownictwo francuskiego zespołu zakładało inny scenariusz, po jego mistrzowskim sezonie w serii GP2.

W mediach rozpoczęły się jednak spekulacje dotyczące zmiennika Brytyjskiego kierowcy. Początkowo mówiło się o Fernando Alonso, którego zespół już od trzech sezonów zmaga się z jednostką napędową Hondy, a następnie Robercie Kubicy, który po teście w Walencji, pokazał swoją przydatność i chęć rywalizacji w najwyższej klasie wyścigowej na świecie.

Oliver Rowland twierdzi jednak, że może stanąć do walki o etatowy fotel kierowcy F1, jeśli jego występy w Formule 2 nadal będą na wysokim poziomie.

Dla mnie jest całkiem jasne, że najpierw muszę wykonać swoją pracę, zanim zacznę stawiać się w takiej pozycji - powiedział Oliver Rowland dla Motorsport.com.

Muszę poprawić się trochę w F2, ale nie widzę żadnego powodu, abym nie mógł być równie szybki, jak ktokolwiek inny. Pokazałem, że jestem konsekwentny, więc nie widzę powodu, dla którego nie mogę znaleźć się na tym miejscu.

Rowland rywalizował z Estebanem Oconem i Pierre'm Gaslym w Formule Renault 2.0 w 2013 roku, jednak tylko Ocon otrzymał dużą szansę w 2016 roku, a następnie przeniósł się do lepszego zespołu na sezon 2017. Rowland i Gasly nadal ścigają się w mniejszych seriach wyścigowych, aby dowieźć swojej przydatności w Formule 1, jednak sam zainteresowany twierdzi, że potrzebuje tylko jednej szansy, aby pokazać co tak naprawdę potrafi.

Tak, uważam, że czasami dostajesz szansę i tak było w jego (Ocona - przyp -red.) przypadku. Wykonał jednak dobrą pracę w F3 i GP3 - dodał kierowca rozwojowy Renault.

Podjąłem ryzyko i przeszedłem prosto z Eurocup do F3.5, co jest większym krokiem. Czasami masz trochę szczęścia, a czasami nie. Moim zdaniem faktem jest, że zespoły muszą dać szansę młodszym kierowcom. Potrzebujemy tylko jednej szansy, aby pokazać, czy jesteśmy wystarczający dobrzy.

Image © Formula 2 / Series Media Service

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE