Menu

Zapowiedź Grand Prix Rosji: Niedościgniony Mercedes w Soczi?

Grand Prix Rosji / Sochi Autodrom

Podczas GP Bahrajnu Ferrari potwierdziło swoje mistrzowskie aspiracje za sprawą drugiego w sezonie zwycięstwa Sebastiana Vettela, ale czy na torze, który mniej sprzyja ich konstrukcji również będą stanowić zagrożenie dla Mercedesa?

Z dotychczas rozegranych trzech wyścigów sezonu 2017 możemy pokusić się o stwierdzenie, że auta Ferrari bardzo dobrze zarządzają ogumieniem i do tego są odrobinę szybsze od Mercedesów na długim dystansie.

Oba te zespoły świetnie sobie zdają sprawę, że już na tak wczesnym etapie mistrzostw nie można tracić ani jednego punktu. Za sprawą tego w sposób naturalny w obu tych zespołach wyłonieni zostali liderzy. W Ferrari na chwilę obecną Kimi Raikkonen jest zdecydowanie wolniejszy od Sebastiana Vettela. Bardziej wyrównaną parę tworzą Valtteri Bottas i Lewis Hamilton, lecz tutaj nie sposób nie zauważyć, że to Brytyjczyk jest numerem jeden.

O ile w Bahrajnie to Ferrari wydawało się być faworytem, to obiekt w Soczi uważany jest za sprzyjający 'Srebrnym Strzałom'. W związku z tym Sebastian Vettel będzie musiał wspiąć się na wyżyny swoich umiejętności, aby utrzymać prowadzenie w klasyfikacji generalnej kierowców.

Pirelli na GP Rosji przywiozło po siedem kompletów dla każdego kierowcy opon ultramiękkich, cztery super miękkich i dwa miękkich. Minimalne ciśnienia zostały narzucone do ogumienia przeznaczonego do jazdy po suchej nawierzchni na 21,5 psi na przednią oś i 21 na tylną. Tor w Soczi bardzo łagodnie obchodzi się z oponami, więc spodziewane są w trakcie wyścigu strategie zakładające zaledwie jeden zjazd do alei serwisowej.

Organizatorzy zdecydowali się zamontować pomarańczowe progi zwalniające w odległości pół centymetra od krawędzi toru po każdej stronie, również przy wierzchołku na wyjściu z drugiego zakrętu. Poprawiono również bariery TecPro w wirażach 2, 4 i 13.

GP Rosji Formuły 1 odbywa się od 2014 roku na terenie Parku Olimpijskiego. Jak dotychczas zespół Mercedesa jest tu niepokonany. Lewis Hamilton wygrał dwie pierwsze edycje, a w zeszłym roku tryumfował tu Nico Rosberg.

Dobrych wspomnień ze swoją domową rundą nie ma z pewnością Daniil Kvyat, który w zeszłym roku storpedował tu Sebastiana Vettela i za sprawą tego zachowania stracił posadę w zespole Red Bull Racing na rzecz Maxa Verstappena.

Więcej na temat historii Grand Prix Rosji na torze Sochi Autodrom.

Tor w Soczi ma 5,848 kilometrów długości. Jego okrążenie rozpoczynane jest od prostej startowej. Pierwszy zakręt pokonywany jest pełnym gazem i w tym miejscu kierowcy mogą korzystać z systemu DRS. Na długiej prostej wiodącej do drugiego wirażu auta rozpędzają się do prędkości 330 km/h. Następnie przejeżdżają przez półokrąg, gdzie doświadczać będą bardzo dużych przeciążeń bocznych.

Drugi sektor zaczyna się na hamowaniu do piątego zakrętu. Składa się on z sekcji dziewięć dziesięciostopniowych wiraży i kończy na najdłuższej prostej pomiędzy zakrętami dziesięć a trzynaście.

Ostatnia sekcja toru wyróżnia się wolnymi zakrętami, gdzie możliwe jest dokonanie kilku odważnych manewrów wyprzedzania.

Prognozy pogody zapowiadają podobną pogodę przez cały weekend w Soczi. Temperatury powietrza mają być zbliżone do 20 stopni Celsjusza, a niebo ma być bezchmurne.

Informacje na temat Grand Prix Rosji

Zwycięzca wyścigu 2016: Nico Rosberg, Mercedes AMG Petronas - 1:32:41.997
Pole position 2016: Nico Rosberg, Mercedes AMG Petronas - 1:35.417
Najszybsze okrążenie wyścigu 2016: Nico Rosberg, Mercedes AMG Petronas - 1:39.094
Pełna nazwa toru: Sochi Autodrom
Długość toru: 5.853 km
Ilość okrążeń: 53
Dystans wyścigu: 309.745 km
Ilość zakrętów lewych: 6
Ilość zakrętów prawych: 12
Wybór opon: Ultra miękkie, Super miękkie, Miękkie

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE