Menu

Rene Rast triumfatorem niedzielnego wyścigu w Budapeszcie

Podium

Startujący z pierwszej linii Rene Rast zwyciężył w dość dramatycznym i pełnym zamieszania wyścigu na torze Hungaroring przed kolegą z zespołu Mattiasem Ekströmem i Maxime Martinem.

Mike Rockenfeller z Audi Sport, który w kwalifikacjach zajął piątą pozycję do wyścigu startował z alei serwisowej. Powodem tego była dłuższa naprawa usterki technicznej w aucie i w ten sposób mechanicy nie zdążyli się z nią uporać i wypuścić z garażu swojego kierowcy przed zamknięciem alei serwisowej.

Rene Rast wystartował bezbłędnie i obronił swoją pierwszą pozycję startową. Na drugie miejsce bardzo szybko przesunął się Nico Muller startujący z czwartej pozycji. Wyprzedził on Marco Wittmana i Mattiasa Ekströma.

Jamie Green dzielnie bronił swojej piątej pozycji przed atakującym go liderem i najgroźniejszym rywalem w walce o tytuł mistrzowski, czyli kierowcą zespołu Mercedes-Benz Lucasem Auerem.

Edoardo Motara popisał się refleksem szachisty podczas startu i w wyniku tego znalazł się na szarym końcu stawki DTM w wyścigu na torze Hungaroring.

Już po pierwszym okrążeniu na zmianę opon zjechali Maxime Martin, reprezentujący BMW Motorsport Mike Rockenfeller, a trzy okrążenia później także Mattias Ekström zdecydował się na nowy komplet ogumienia.

Pretendent do tytułu mistrzowskiego - Auer na siódmym okrążeniu zjechał po nowe opony. Jego zespół przeżył chwilę grozy, ponieważ nie zdołał on odpowiednio wyhamować, żeby ustawić się właściwie na swoim stanowisku serwisowym. W wyniku tego potrącił kilku mechaników, ale wrócił do rywalizacji na ostatniej pozycji.

Po czternastu okrążeniach prawie wszyscy kierowcy odwiedzili aleję serwisową. Wyjątek stanowił Maro Engel, który miał prawie dwadzieścia sekund przewagi nad jadącym na drugiej pozycji Szwedem Mattiasem Ekströmem i trzecim w wyścigu Rene Rastem.

Za plecami pierwszej trójki toczyła się walka o czwarte miejsce pomiędzy Maxime Martinem, Nico Mullerem oraz Marco Wittmannem.

Na dziewiętnastym okrążeniu lider wyścigu był zmuszony zjechać na zmianę opon, a na pierwszą pozycję wysunął się Mattias Ekström przed Rene Rastem i Maxiem Martinem, który zyskał przewagę prawie czterech sekund nad pozostałymi zawodnikami.

Osiemnaście minut przed końcem wyścigu Rene Rast zbliżył się do lidera wyścigu i tracił już do niego niecałe pół sekundy, co pozwalało na atak w strefie DRS. W dalszej części stawki zaciekłą batalię o piątą pozycję toczyli Green, Di Resta i Wittmann.

Lider tabeli generalnej Lucas Auer na dwudziestym czwartym okrążeniu ze względu na problemy z autem i utratę tempa zjechał do alei serwisowej i zakończył na tym etapie swój udział w wyścigu.

Jamie Green w ciągu dwóch okrążenia wyszedł zwycięsko z walki o piąte miejsce i w ekspresowym tempie zbliżał się do jadącego na czwartej pozycji Mullera. Chwilę później jadący na drugiej pozycji Rast zaatakował Ekstöma i odzyskał pozycję lidera w wyścigu i już do samego końca nie oddal prowadzenia.

Maxime Martin obronił swoje miejsce na podium dzielnie broniąc się do ostatniej prostej przed atakami Nico Mullera. Paul Di Resta minął linie mety jako szósty przed kierowcą BMW Timo Glockiem i dwoma reprezentantami Mercedesa Robertem Wickensem i Garrym Paffettem. Ostatnie punktowane miejsce w wyścigu zdobył Mike Rockenfeller.

Image © DTM

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE