Menu

Jamie Green zwycięzcą drugiego wyścigu na Lausitzringu

Jamie Green

Jamie Green po raz drugi w sezonie 2017 wygrał wyścig DTM. Mattias Ekstrom dzięki dobrej strategii zakładającej wcześniejszy pit stop uplasował się na drugim miejscu. Robert Wickens po starcie z pole position zdołał minąć linię mety jako trzeci.

Robert Wickens utrzymał swoją pierwszą pozycję na starcie. Tom Blomqvist próbował go wyprzedzić na hamowaniu do pierwszego zakrętu, lecz atak od zewnętrznej nie mógł zakończyć się powodzeniem. Sytuacja kierowcy BMW jednak znacznie się pogorszyła, gdy sędziowie uznali, że popełnił on falstart i został ukarany pięciosekundowym postojem na specjalnym stanowisku w alei serwisowej.

Mattias Ekstrom i Mike Rockenfeller na pierwszym okrążeniu zjechali do alei serwisowej na obowiązkowy pit stop.

Zanim Tom Blomqvist zjechał na karę, został wyprzedzony najpierw przez Jamiego Greena, a następnie przez Garego Paffetta. W środku stawki kierowcy również się tasowali Marco Wittmann znalazł się przed Timo Glockiem i dzięki temu awansował na dziesiątą pozycję.

Były kierowca zespołu Toyoty Formuły 1 na ósmym okrążeniu odwiedził mechaników i zmienił opony. Bruno Spengler również podjął decyzję o pit stopie już w początkowej fazie drugiego wyścigu na torze Lausitzring.

Na jedenastym okrążeniu Lucas Auer zjechał do alei serwisowej. Kierowca Mercedesa podjął taką decyzję, ponieważ utknął za jednym z kierowców. Powrócił on na tor za plecami Mattiasa Ekstroma i Mike Rockenfellera.

Jako pierwszy z czołówki na swoim stanowisku do wymiany opon zameldował się Gary Paffet. Ze względu na nierozgrzane opony nie był w stanie utrzymać za sobą Mattiasa Ekstroma.

Po piętnastu okrążeniach lider wyścigu Robert Wickens zaliczył obowiązkowy pit stop i wyjechał na tor z bezpieczną przewagą nad prowadzącym w grupie tych, którzy zjechali do alei serwisowej - Mattiasem Ekstromem.

Pomimo szybszego pit stopu Jamie Green musiał uznać wyższość Roberta Wickensa. Kierowca Audi podobnie jak wszyscy po wyjeździe na tor nie byli w stanie jechać szybko ze względu na nierozgrzane opony.

Pełną emocji walkę o jedenastą pozycję stoczyli Lucas Auer i Marco Wittmann. Kierowca BMW kilkukrotnie zmieniał tor jazdy na prostej startowej, żeby nie wyprzedził go Augusto Farfus, lecz na hamowaniu do pierwszego zakrętu zdołał wyprzedzić po wewnętrznej reprezentanta Mercedesa.

Na trzydziestym pierwszym okrążeniu Jamie Green znalazł się przed Robertem Wickensem i objął prowadzenie w wyścigu.

Tempo Kanadyjczyka znacznie spadło pod koniec wyścigu i na trzydziestym ósmym okrążeniu po zewnętrznej w pierwszym zakręcie wyprzedził go Mattias Ekstrom.

Image © DTM

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE