Menu

Timo Glock zdobywa pole position do drugiego wyścigu w Hockenheim

Timo Glock / BMW

Timo Glock z BMW zdobył pierwszą lokatę startową do drugiej rywalizacji DTM na torze Hockenheimring. Czołową trójkę uzupełnili Rene Rast i Jamie Green z Audi.

Czasem 1:48.685 drugą sesję kwalifikacyjną serii DTM na torze Hockenheimring rozpoczął Rene Rast z Audi, jednak bardzo szybko został wyprzedzony przez dwóch swoich kolegów Mike Rockenfellera i Mattiasa Ekstroma, którzy o sekundę prezentowali lepsze tempo.

Bardzo dobrym tempem na początku czasówki popisali się także Marco Wittmann i Timo Glock z BMW, którzy po swoich okrążaniach wskoczyli na dwie pierwsze lokaty, jednak i oni nie zdołali utrzymać się na prowadzeniu po kolejnych przejazdach Rockenfellera i Ekstroma.

Pierwsza część drugich kwalifikacji padła jednak łupem Edoardo Mortary, który po rekordach w dwóch sektorach wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:42.218, wyprzedzając drugiego w zestawieniu Paula di Restę o 0.192 sekundy oraz trzeciego Maxime'a Martina o kolejne 0.181.

Po zmianie opon kierowcy powrócili do rywalizacji o pierwszą lokatę startową do drugiego wyścigu na torze Hockenheimring i z okrążenia na okrążenie poprawiali swoje rezultaty zmieniając się na prowadzeniu.

Najszybszym kierowcą okazał się Timo Glock, który swoje szybkie okrążenie pokonał w czasie 1:31.406, wyprzedzając ostatecznie Rene Rasta z Audi, który w ostatnich sekundach wskoczył na drugą lokatę z czasem 1:31.581.

Trzecia lokata finalnie należała do Jamie Greena (+0.233 sekundy), który obronił się przed Edoardo Mortarą (+0.353 sekundy) z Mercedesa i swoim kolegą Mike'm Rockenfellerem, który zamknął czołową piątkę z czasem 1:31.764.

Szósty ostatecznie był Bruno Spengler (+0.518 sekundy) przed Garym Paffettem (+0.619 sekundy) i Lucasem Auerem (++0.662 sekundy), natomiast czołową dziesiątkę zamknęli Maro Engel (+0.675 sekundy) i Mattias Ekstrom (+0.690 sekundy).

Bliski startu z pierwszej linii był Augusto Farfus z BMW, który wykręcił drugi czas kwalifikacji, jednak sędziowie dopatrzyli się, że Brazylijczyk rozpoczął swoje szybkie kółko po zakończeniu sesji, co spowodowało anulowanie rezultatu i spadkiem kierowcy na ostatnią pozycję.

Image © BMW AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE