Menu

DTM finalizuje regulamin sportowy na sezon 2017

Mercedes, Audi i BMW

Komisja serii DTM podjęła ostateczne decyzje i sfinalizowała regulamin sportowy tuż przed rozpoczynającym się sezonem 2017 na torze Hockenheimring.

Od tegorocznego sezonu dużym ograniczeniom zostanie objęta komunikacja radiowa między zawodnikami a boksami. Podczas wyścigów zespół nie będzie mógł komunikować się ze swoim kierowcą, co sprawi, że zawodnik będzie musiał wziąć znacznie większą odpowiedzialność i sam podejmować decyzje, a komunikaty od zespołu będą prezentowane jedynie na tablicy, która będzie pokazywana na prostej startowej.

Zakaz komunikacji radiowej będzie jednak podlegał zniesieniu w bardzo nielicznych sytuacjach; gdy samochód znajdzie się w boksach, na torze pojawi się żółta flaga lub samochód bezpieczeństwa. W takich przypadkach komunikacja między zespołem a kierowcą będzie dozwolona, aby podać instrukcje dotyczące bezpieczeństwa.

Prócz zakazu komunikacji z boksami, umiejętności taktyczne kierowcy odegrają także ważna rolę podczas używania systemu DRS, który został w znacznym stopniu ograniczony. Kierowcy podczas prawie godzinnej rywalizacji będą mogli skorzystać z systemu jedynie podczas dwunastu okrążeń lub aktywować system trzydzieści sześć razy. Podobnie jak w poprzednim sezonie, możliwość uruchomienia DRS'u będzie zależny od straty do kierowcy poprzedzającego, która nie może wynieść więcej niż jedną sekundę.

Kolejną nowością w sezonie 2017 będą restarty rywalizacji, które będą wzorowane na podwójnym ustawieniu zawodników i ponownym starcie w stylu lotnym, co stworzy dodatkowe emocje, po neutralizacji spowodowanej samochodem bezpieczeństwa i da kierowcom możliwość rywalizacji z konkurentami.

Znaczącą rolę w weekendzie wyścigowym odegrają także kwalifikacje, które od teraz będą punktowane, jednak tylko trzech pierwszych kierowców będzie mogło powiększyć swój dorobek w klasyfikacjach. Kierowca, który zdobędzie pole position otrzyma trzy punkty, drugi dwa, a trzeci jeden punkt, co stworzy większą rywalizację wśród kierowców, jednak większe komplikacje dla zespołu, który będzie musiał przygotować odpowiednio samochód na kwalifikacje i jednocześnie na wyścig.

Niezmieniony pozostanie system obciążenia dodatkową masą samochodów w oparciu o wyniki kwalifikacji. Kierowcy będą mogli otrzymać dodatkowe obciążenie które maksymalnie wyniesie 15 kilogramów lub zostaną odciążeni aż o 30 kilogramów, a wszystko w krokach po 2,5 kilograma. Minimalna waga samochodów DTM w sezonie 2017 wyniesie 1125 kilogramów.

W DTM chcemy aby sport znalazł się w centrum uwagi - przyznał nowy prezes ITR, Gerhard Berger. DTM posiada wybitnych i mocnych kierowców, a fani chcą doświadczyć tego w wyścigach.

Sezon 2017 serii DTM wystartuje 5-7 maja na torze Hockenheimring.

Image © DTM

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE