Menu

Hankook wprowadza nowe opony na sezon 2017 do DTM

Opony Hankook

Marki Audi, BMW i Mercedes AMG postanowiły urozmaicić wyścigi serii DTM i zwróciły się do producenta opon o nowe rozwiązanie techniczne ogumienia na sezon 2017.

Południowokoreański koncern opon Hankook przedłużył umowę z DTM do końca 2019 roku i w tym sezonie wprowadzi nową generację opon, która jest bardziej miękka niż ubiegłoroczna, przy czym będzie generowała lepszą przyczepność a co za tym idzie, pozwoli na większą ilość wyprzedzeń w trakcie wyścigu.

Nowa mieszanka ogumienia będzie posiadała wyższy stopień degradacji, co będzie kluczowym elementem w dobrej strategii wyścigu,

Opony te, zostały opracowane w 2016 roku i brały już udział w dwóch testach w Jerez i Portimao.

Kolejnym utrudnieniem dla kierowców będzie wyzwanie rozgrzewania opon, ponieważ podgrzewacze w tym roku będą zabronione, co oznacza, że pierwsze okrążenia będą na zimnym ogumieniu. Opony deszczowe pozostaną takie same jak w sezonie 2016.

Po przeprowadzeniu testów i przejechaniu setek kilometrów na nowych oponach jestem przekonany co do ich wydajności w nadchodzącym sezonie - powiedział Mattias Ekstrom.

Jako kierowca natychmiast zauważyłem wprowadzone zmiany: konstrukcja sprawia wrażenie nieco twardszej, a guma jest odczuwalnie miększa. Efektem jest bardzo ciekawe zachowanie pojazdu podczas jazdy i znacznie lepsze czasy rund – o ile rzecz jasna opona zostanie potraktowana w odpowiedni sposób. W przeciwieństwie do naszych poprzednich opon, w tym przypadku odczuwam też wyraźny spadek parametrów. Dzięki temu my, kierowcy, będziemy mogli dużo zmienić przez sposób, w jaki postępujemy z oponami. W szczególności w gorące dni niezwykle ciekawe będzie to, jaką wydajność kierowcy będą mogli osiągnąć i utrzymać na danym dystansie.

Augusto Farfus kierowca BMW także uważa, że nowa opona wprowadzi do wyścigów większą ilość wyprzedzeń, a co za tym idzie atrakcyjność tej serii.

Nowe opony zapewniają lepszą przyczepność niż ich poprzednicy. Niemniej jednak tzw. 'spadek parametrów' jest wyższy. Zapewni to interesujący przebieg wyścigów. Na ten spadek pewien wpływ mam również ja, jako kierowca. To niezwykle pasjonujące. Jazda na oponach bez wstępnego podgrzania stanowi wyzwanie, przede wszystkim na zimnym asfalcie. Dużo trudniej wtedy doprowadzić opony do właściwej temperatury. Ogółem są to same zalety, które zapewnią jeszcze bardziej ekscytujące przeżycia - dodał Augusto Farfus.

Również kierowca Mercedesa Gary Paffett wyraża się bardzo pozytywnie o nowych oponach.

Zmiany te oznaczają nieco mniej docisku, ale z drugiej strony większą przyczepność, co pozwoli nam na zbliżenie się do przeciwnika z przodu i otworzy nowe możliwości na wyprzedzanie.

Dyrektor Hankook Motorsport, Manfred Sandbichler powiedział: Teraz, tak jak i w przeszłości, wykonaliśmy bardzo dobrą pracę spełniającą wszystkie wymogi na sezon 2017. Te wszystkie informacje potwierdziły się podczas testów w minionym roku. Teraz liczmy na bardzo udany i ekscytujące nowy sezon.

DTM to bezspornie najbardziej wymagająca pod względem technicznym seria wyścigów na świecie. Wyzwania dotyczące opracowania technologii opon stosowanych podczas tej imprezy stanowiły zatem twardy orzech do zgryzienia również w przeszłości.

Image © Hankook

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE