Menu

Dieter Gass: Przejechaliśmy wiele kilometrów bez większych problemów

Jamie Green / Audi

Dieter Gass, szef działu DTM w Audi Sport, podsumował trzydniowe testy na torze Monteblanco w Hiszpanii, podczas których Audi pokonało największą ilość okrążeń, w porównaniu do swoich rywali - Mercedesa i BMW.

To był bardzo dobry test - powiedział Dieter Gass. Przejechaliśmy wiele kilometrów bez większych problemów. Mieliśmy szeroki program testowy i ukończyliśmy pracę domową w Hiszpanii do tego stopnia, jaki planowaliśmy.

Przez trzy dni zebraliśmy dużą ilość danych z obu samochodów, które teraz będziemy analizować. Naszym zadaniem jest dowiedzieć się, co jest najlepsze i przekazać to naszym zespołom na przedsezonowe testy w Hockenheim na początku kwietnia.

Na torze Monteblanco pracowaliśmy nad „zestawem narzędzi”, które będą dostępne dla naszych zespołów. Chodzi o posiadanie odpowiednich opcji ustawień, które optymalnie przygotowują na różne warunki. Ma to kluczowe znaczenie w związku z ekstremalną konkurencyjnością w DTM.

W porównaniu do BMW i Mercedesa, Audi zdecydowało się skorzystać jedynie z dwóch kierowców, którzy pracowali nieprzerwanie przez trzy pełne dnia testowe. Gass przyznał, że takie rozwiązanie jest najlepsze w celu osiągnięcia odpowiednich wyników testów.

W celu osiągnięcia jak najlepszych wyników testów, wolimy korzystać tylko z jednego kierowcy na samochód. To okazało się być ponownie właściwym wyborem. Jamie i Mattias spisali się dobrze. W środę samotnie przejechali odpowiednio 200 i 206 okrążeń. Nie wiem, czy DTM widziało kiedykolwiek coś takiego. Jak dla mnie wygląda to na nowy rekord.

Podczas dwóch z trzech dni testowych na hiszpańskim obiekcie, najszybszym kierowcą na torze okazał się Mattias Ekstrom, jednak ostatniego dnia najlepszy rezultat padł łupem kierowcy BMW Timo Glocka.

Oczywiście okazał się najszybszy, jednak jak zawsze, czasy podczas testów nie są tak naprawdę rozstrzygające. Nie możemy podsumować Mercedesa po tych trzech dniach. Jak co roku, będziemy wiedzieć, gdzie się znajdujemy po pierwszej sesji kwalifikacyjnej podczas pierwszego weekendu na Hockenheim. To właśnie sprawia, że DTM jest tak porywające.

Gass na pytanie, czego fani mogą oczekiwać po zbliżającym się sezonie 2016 serii DTM, odpowiedział: Myślę, że ponownie będzie widać bardzo dobrze wyważoną stawkę. Trwają starania, aby było więcej różnorodności. Dużą rolę w tej kwestii odgrywają osiągi, podobnie jak system DRS, który ma być używany bardziej intensywnie niż w przeszłości, w celu wyprzedzania samochodów, zamiast ich śledzenia - dodał Gass.

Sezon 2016 serii DTM wystartuje 7-8 maja na torze Hockenheimring.

Image © Audi AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE