Menu

BMW z mocnym tempem podczas testów na torze Monteblanco

Marco Wittmann / BMW

BMW Motorsport ukończyło z najlepszym ogólnym czasem trzydniowe testy na Monteblanco, gdzie spotkali się wszyscy konstruktorzy serii DTM, aby przetestować auta na sezon 2016.

Bawarski producent samochodów, podobnie jak Mercedes skorzystał z dwóch aut oraz czterech kierowców, którzy podczas trzydniowej sesji testowali BMW D4 DTM.

Podczas pierwszego dnia za kierownicą aut zasiedli Marco Wittmann oraz Bruno Spengler, natomiast dwa ostatnie dni należały do Timo Glocka i Augusto Farfusa, którzy zapoznawali się z nowymi zespołami po przedsezonowych przetasowaniach.

Kierowcy BMW skupili się na pracy z ustawieniami swoich maszyn M4 DTM, a także testowali nowe systemy bezpieczeństwa i procedury podczas treningów, kwalifikacji i wyścigów.

Miło było wyjechać po raz pierwszy w barwach Red Bulla - przyznał Marco Wittmann. Nowe barwy na samochodzie oznaczają dla mnie nowy początek rozdziału w 2016 roku.

Przejechaliśmy dwa dobre dni testowe, podczas których byliśmy w stanie ukończyć nasz kompleksowy program testowy.

Drugi dzień testowy zakończyłem z drugim najszybszym czasem, co było dużym plusem. Jestem przekonany, że możemy poprawić się względem 2015 roku, po ciężki przygotowaniach podczas zimy - dodał niemiecki kierowca.

Bruno Spengler po jednym dniu testowym przyznał, że przed zespołem bardzo dużo pracy nad ustawieniami, aby być konkurencyjnymi w nadchodzącym sezonie.

Możemy być zadowoleni z testu - powiedział Kanadyjczyk. Wykonaliśmy kawał dobrej roboty, ale oczywiście jest jeszcze wiele do zrobienia przed pierwszym wyścigiem. Będziemy nadal poprawiać ustawienia naszego samochodu, aby być konkurencyjnymi w tym sezonie, jak to tylko możliwe.

Najszybszym podczas trzydniowych testów na hiszpańskim obiekcie był Timo Glock, który wykręcił rezultat 1:21.311 i miał okazję po raz pierwszy współpracować ze swoim nowym zespołem RMG.

Byliśmy w stanie przejść przez cały nasz program testowy. Test wykorzystałem także aby postawić pierwsze kroki z moim nowym zespołem BMW Team RMG i poznać mojego nowego inżyniera Stefana Reinholda. Czekamy teraz na następny test w Hockenheim - powiedział Timo Glock.

Najbardziej pracowitym kierowcą na torze, w ostatnim dniu testowym, był jednak Augusto Farfus, który przyznał, że bardzo cieszy się z powrotu do kokpitu samochodu BMW M4 DTM.

Dobrze było powrócić za kierownicę BMW M4 DTM i wrócić do rytmu. Byłem również zadowolony z pracy z moim nowym zespołem BMW Team MTEK. Czułem się bardzo mile widziany i ciekawie było pracować nad ustawieniami - zakończył Farfus.

Image © BMW AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE