Menu

Hungaroring powraca do kalendarza DTM na sezon 2016

Start wyścigu na torze Red Bull Ring

Węgry i tor Hungaroring powróciły do kalendarza niemieckiej serii DTM na sezon 2016, który został opublikowany w poniedziałek.

Podobnie jak w tegorocznym kalendarzu, sezon 2016 składać się będzie z osiemnastu wyścigów, które będą rozłożone na dziewięć weekendów wyścigowych.

Podobnie jak w sezonach poprzednich, rywalizację kierowcy Audi, Mercedesa i BMW rozpoczną na torze Hockenheimring w dniach 6-8 maja 2016 roku, a około sześć miesięcy później, zawodnicy powrócą na ten sam obiekt, aby zakończyć przyszłoroczny sezon i cieszyć się ze zdobytych tytułów.

Udało nam się stworzyć dobrze wyważony kalendarz weekendów wyścigowych, które są dobrze rozmieszczone, więc emocje i podniecenie fanów i tłumów zostanie utrzymane przez cały sezon - powiedział szef ITR, Hans Werner Aufrecht.

Po starcie na torze Hockenheim, kierowcy i wszystkie ekipy DTM, a także i fani, udadzą się do Austrii na tor Red Bull Ring, a następnie na obiekt Lausitzring, gdzie serię wesprą dwie rundy ADAC GT Masters.

W ostatni weekend czerwca zostanie rozegrana runda na ulicznym torze Norisring w Norymberdze, która stanowi jedno z najważniejszych wydarzeń sezonu każdego roku.

Kolejnymi miejscami rywalizacji będzie holenderski tor Zandvoort, rosyjski obiekt w Moskwie, a także legendarny tor Nurburgring (Eifel).

Pod koniec września, po rocznej przerwie, DTM powróci do Węgier na tor Hungaroring, na którym rywalizują zawodnicy Formuły 1 i który znajduje się niedaleko stolicy kraju Budapesztu, bardzo popularnego miejsca wśród kierowców jak i fanów sportu.

Ostatnia runda, finał sezonu 2016, po raz kolejny odbędzie się na torze Hockenheimring w dniach 14-16 października.

Kalendarz DTM na sezon 2016:

  • 6-8 Maja - Hockenheim I
  • 20-22 Maja - Spielberg
  • 3-5 Czerwca - Lausitzring
  • 24-26 Czerwca - Norisring
  • 15-17 Lipca - Zandvoort
  • 19-21 Sierpnia - Moscow Raceway
  • 9-11 Września - Nürburgring
  • 23-25 Września - ungaroring
  • 14-16 Października - Hockenheim II
Image © DTM

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE