Menu

DTM zatacza koło i powraca na tor Hockenheimring. Czas na finał sezonu 2015

Hockenheimring 2015

Sezon 2015 DTM dobiega końca. W pierwszy weekend maja 24 kierowców rozpoczęło rywalizację w sezonie 2015 w serii DTM, mierząc swoje siły na torze Hockenheimring i po prawie sześciu miesiącach oraz 18 wyścigach, rywalizacja o mistrzowski tytuł powraca na niemiecki obiekt w Hockenheim, aby wyłonić najlepszego kierowcę niemieckiej serii w dwóch ostatnich wyścigach.

W dniach od 16 do 18 października na torze Hockenheimring odbędzie się wielki finał sezonu, sezonu, podczas którego rywalizacja utrzymywała się na znakomitym poziomie. Ponownie w dwóch sesjach kwalifikacyjnych kierowcy DTM powalczą o jak najwyższe pola startowe, aby w dwóch ostatnich wyścigach sezonu, zdobyć jak najwyższą liczbę punktów i poprawić swoje notowania w klasyfikacji kierowców, a także pomóc swoim zespołom i konstruktorom odnieść kolejne sukcesy.

Największe szanse na zdobycie mistrzowskiego tytułu wśród kierowców ma Pascal Wehrlein, podopieczny Mercedesa, który notuje 37 punktów przewagi nad drugim Edoardo Mortarą. W walce o tytuł liczy się również drugi kierowca Audi, Matias Ekstrom, który już w tym sezonie pokazał świetną jazdę, zdobywając kolejne punkty.

Napięta rywalizacja jest również wśród zespołów oraz konstruktorów, ponieważ rozstrzygnie się ona dopiero w ostatnich dwóch wyścigach sezonu 2015. W klasyfikacji zespołów na pierwszej pozycji znajduje się ekipa Gooix/Original-Tele Mercedes-AMG, która ma przewagę 20 punktów nad Audi Sport Team ABT Sportline i 26 punktów nad dwiema ekipami BMW - Team RMG i Team MTEK. W klasyfikacji konstruktorów na pozycji lidera plasuje się natomiast BMW przed Mercedesem i Audi, które tracą odpowiednio 51 i 82 punkty.

Sezon 2015 dobrze rozpoczęło Audi: Jamie Green i Mattias Ekstrom to dwaj kierowcy, którzy zaprezentowali mocne tempo i nie dali szans swoim rywalom na torze Hockenheimring, jednak końcówka rywalizacji przyniosła wielkie emocje i poprawę osiągów Mercedesa, co bardzo sprytnie wykorzystał Pascal Wehrlein, plasujący się obecnie na pozycji lidera.

Wciąż jest 50 punktów do zdobycia, więc wszystko może się jeszcze wydarzyć, zwłaszcza jeśli coś pójdzie nie tak na Hockenheim - tłumaczy niemiecki kierowca ze stajni Mercedesa.

Jedyną osobą, która może go pokonać, jest sam Wehrlein – mówi z kolei obrońca mistrzowskiego tytułu, Marco Wittmann. Na pewno chcemy zdobyć tytuł konstruktora i zabrać go do Monachium - dodaje kierowca BMW, który nadmienia, że powalczy także o drugą lokatę w klasyfikacji kierowców, która nadal jest sprawą otwartą. Różnica jest duża, ale będę walczył tak długo póki będzie na to szansa.

Przed sobotnim i niedzielnym wyścigiem, kierowcy zmierzą się w dwóch sesjach kwalifikacyjnych, które pokażą, jakie tempo mają zawodnicy i kto wystartuje z jakiej pozycji, co może okazać się połową sukcesu przy odpowiedniej strategii.

Prócz najważniejszych rywalizacji w serii DTM, kibice na torze, jak również na całym świecie, zobaczą rywalizację serii towarzyszących, które przez cały sezon wspomagały główną rywalizację w DTM. Na torze Hockenheimring będzie można zobaczyć zawodników Mistrzostw Europy F3 FIA, Niemieckiej Porsche Carrera Cup i Audi Sport TT Cup, w której rywalizuje dwóch polskich zawodników: Jan Kisiel, walczący o mistrzowski tytuł oraz Gosia Rdest.

Już w piątek kibice będą mogli zobaczyć zawodników DTM na torze podczas sesji treningowej, która pozwoli popracować nad odpowiednimi ustawieniami. W sobotni poranek kierowcy również pojawią się na torze podczas prawie godzinnym treningu, jednak wielkie emocje przyjdą już po godzinie jedenastej, kiedy zawodnicy powalczą w kwalifikacjach oraz o 13:30, gdy rozpocznie się rywalizacja w 40 minutowym wyścigu.

Niedziela rozpocznie się tradycyjnie od rozgrzewki, a następnie sesji kwalifikacyjnej, która ustawi zawodników na starcie do ostatniego wyścigu sezonu. Finał rywalizacji rozpocznie się po godzinie 15 i po godzinnym wyścigu okaże się, kto stanie na najwyższym stopniu podium i zdobędzie mistrzowskie tytułu w klasyfikacjach kierowców, zespołów i konstruktorów.

Image © DTM

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE