+Blog

Poznań Motor Show 2018

Podsumowanie Poznań Motor Show 2018

Poznań Motor Show 2018 przeszedł już do historii, lecz jak co roku cieszył się dużym zainteresowaniem wśród odwiedzających. Złożyło się na to mnóstwo włożonej pracy, dobra organizacja oraz ciekawa oferta, w której każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Organizatorzy targów zapewnili 15 pawilonów pełnych motoryzacyjnych emocji, gdzie mogliśmy podziwiać aż 170 wystawców, którzy z kolei zaprezentowali 60 motoryzacyjnych premier. Pojawiło się także 10 pojazdów koncepcyjnych.

W strefach tematycznych można było podziwiać nie tylko samochody, ale także motocykle czy trucki.Targom towarzyszyły liczne wydarzenia, m.in. tory offroadowe, zawody Stunt Wars Poland, strefa tuningu BlackzONE, pojawiła się także Arena Videoblogerów motoryzacyjnych oraz Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników.

Jednak cieszy fakt, że targi w tym roku odwiedziło aż 151 437 miłośników motoryzacji, co oznacza, że tego typu imprezy w Polsce są jak najbardziej potrzebne i cieszą się zainteresowaniem.

Co więcej, tegoroczne targi przebiegły pod hasłem motoryzacyjnej rewolucji i hybryd. Samochody z silnikami elektrycznymi czy hybrydowymi można było podziwiać na większości stoisk.

Już na samym wejściu uwagę przykuwał wyróżniający się Mercedes-AMG Project One. Dwuosobowy supersamochód został wprowadzony na publiczne drogi i posiada hybrydowy napęd z bolidu Formuły 1. W środku znajduje się 1.6-litrowy benzynowy silnik V6 z elektrycznie wspomaganą turbosprężarką. Hybryda ma rozwijać moc ponad 1000 KM i osiągać maksymalną prędkość przekraczającą 350 km/h.

Na stanowisku Audi ciężko było pominąć w pełni autonomiczny samochód przyszłości - Audi Aicon. Model ten pokazuje jak w nadchodzących latach mogą wyglądać samochody. Posiada wyłącznie napęd elektryczny, który w sumie będzie mógł pokonać 800 km na jednym ładowaniu.

Na stoisku Volvo uwagę przykuwał XC40, czyli młodszy brat XC90 i XC60. Jest jednym z najlepiej wyposażonych małych SUVów na rynku, posiadający zaawansowane systemy bezpieczeństwa, system wspomagania kierowcy Pilot Assist, Run-off Road protection i mitigation, który pozwoli uniknąć zjechania z pasa ruchu, system monitorowania martwego pola BLIS, kamera 360°, Cross Traffic z systemem automatycznego hamowania. A wszystko dla poprawy bezpieczeństwa.

Wszystkie systemy bezpieczeństwa będą również dostępne w standardowym wyposażeniu V60 - wszechstronnego kombi. Jest to model, w którym postawiono na elektryfikację. W samochodzie znajdą się bowiem dwie hybrydy typu plug-in - T6 Twin Engine AWD 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD 390. Ofertę uzupełnią dwie wersje benzynowe T5 (254 KM) i T6 (310 KM) oraz dwa Diesle – D3 150 KM i D4 190 KM.

Na stoisku VW miała miejsce polska premiera Californii XXL, która wyróżniała się niezwykłą stylistyką oraz funkcjonalnym wnętrzem. Powstała na bazie Craftera, ale inspirowana jest kultową Californią.

Oprócz Californii XXL Volkswagen pokazał także pierwszy samochód elektryczny dostawczy, Volkswagen e-Crafter. Silnik o mocy 100 kW dysponuje zasięgiem 160 km i prędkością maksymalną ograniczoną do 90 km/h.

Nie mogło oczywiście zabraknąć także flagowego samochodu niemieckiego producenta, czyli modelu Touareg, który oprócz stylistyki wyróżnia się także innowacyjnością. Po raz pierwszy w Europie został on pokazany na Poznań Motorshow.

Pozostając przy koncernie Volkswagena, należy wspomnieć o Skodzie oraz ich pierwszym w historii koncepcyjnym pojeździe elektrycznym Vision E. Jego osiągi wyróżniają się wśród samochodów elektrycznych, ponieważ zasięg to aż 500 km przy mocy silnika 306 KM.

Nie mogło zabraknąć także marki Honda, która na targach udostępniła pokaz supersamochodu NSX. Został on wyposażony w system, który reaguje na polecenia kierującego: wykonuje komendy przy przyspieszaniu, hamowaniu czy skręcaniu. Napęd hybrydowy to turbodoładowany benzynowy silnik V6 o pojemności 3.5 litra oraz elektryczny silniki DDM. Dodatkowo na przednie koła działa siła napędowa z zespołu dwóch silników elektrycznych Twin Motor Unit.

Z elektrycznymi pojazdami związanych jest wiele marek, jednak na pewno pierwszą przychodzącą na myśl jest firma Tesla. Tesla w tym roku pojawiła się na targach z dwoma modelami.

Model S to luksusowa limuzyna, choć stylizowana na sportowe coupe. Samochód ten cieszy się niesamowitymi osiągami, które zapewnia oczywiście elektryczny silnik. Od 0 do 100 km/h Model S przyspiesza w 2.7s.

Model X to z kolei najszybszy i najbezpieczniejszy SUV w historii. Ogromne wrażenie robi także wnętrze samochodu oraz 17-calowy tablet dotykowy służący do sterowania systemami pojazdu.

Sportowe akcenty

Ferrari Warszawa oraz Ferrari Katowice zaprezentowały polskie premiery, czyli: Ferrari Portofino i 488 Challenge w barwach katowickiego teamu.

Ferrari 488 Challenga już miało swój debiut na torze. W dniach 23-25 marca na torze Mugello odbyła się inauguracja sezonu wyścigowego.

Ferrari Portofino, następca Californii T, cieszył się równie dużym zainteresowaniem. Jednak względem Californii może poszczycić się lepszymi osiągami i bardziej usportowioną, agresywną stylistyką. Pod maską znajduje się turbodoładowane V8 o mocy 600 KM.

Porsche z kolei pojawiło się na targach z najnowszym dziełem: 911 GT3 RS z wyścigowym podwoziem. Wolnossący silnik tej maszyny ma pojemność 4 litrów i dysponuje mocą 520 KM. Bazuje on na modelu 911 GT3, ale jednostka napędowa jak i podwozie auta zostały zmodyfikowane.

Te oraz wiele innych modeli samochodów można było obejrzeć w dniach 5-8 kwietnia. Poznań Motor Show to największe tego typu targi w Polsce i czwarte w Europie. Idealne miejsce na spędzenie czasu dla pasjonatów motoryzacji oraz całych rodzin.

Galeria Poznań Motor Show 2018:

poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-
poznan-motor-show-2018-

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone